Moderatori ai Relației Inteligență Emoțională - Performanță Academică




Deși dovezile sugerează o asociere pozitivă a IE cu performanțele academice, nu este clar dacă această relație diferă pentru IE de abilitate versus IE auto-evaluată versus IE mixtă.


Meta-analizele care anticipează performanța la locul de muncă și rezultatele bunăstării au găsit efecte diferite pentru aceste trei tipuri de IE.


Aceste concluzii au obținut rezultate multiple:

- performanță la locul de muncă,

- comportamente organizaționale,

- comportamente contraproductive la locul de muncă,

- leadership,

- bunăstare subiectivă și

- efecte asupra sănătății.


Moderatori ai Relației Inteligență Emoțională - Performanță Academică


În toate meta-analizele majore care corelează IE cu efectele pozitive ale vieții, există două concluzii constante.


În primul rând, relația IE cu rezultatele pozitive este uniform pozitivă, arătând că IE ridicată conferă beneficii celor care o dețin.


În al doilea rând, IE de abilitate arată în mod constant cele mai mici relații cu criterii din cele trei tipuri de IE. Această diferență între tipuri se poate raporta la efectele metodei. Până în prezent, criteriile examinate în meta-analize sunt dominate de niveluri de evaluare.

Cu puține date obiective pentru criterii precum performanța la locul de muncă, efecte asupra sănătății sau starea de bine, o corelație mai mare a criteriilor cu nivelurile de evaluare a IE (atât modele mixte, cât și IE de autoevaluare) în comparație cu baremele de abilitare este în concordanță cu un un bias mono-metodic în măsurare. Adică, baremele de evaluare se corelează mai mult cu baremele de evaluare, indiferent de conținut. Există o oarecare susținere pentru această idee a unei componente efect-metodă pentru asocierile IE/rezultate din meta-analiza despre IE și leadership realizată de către Harms and Credé (2010).


Moderatori ai Relației Inteligență Emoțională - Performanță Academică


Ei au descoperit că efectele erau mult mai puternice atunci când IE și leadership-ul erau ambele evaluate de aceeași sursă (auto-evaluare, subordonat, coleg sau supervizor) în comparație cu diferite surse. Măsurile IE auto-evaluate au o asociere mult mai mare cu criteriile în comparație cu măsurile IE de abilitate.


Deoarece ambele tipuri de evaluări sunt menite să măsoare aceleași construcții subiacente, diferența trebuie să fie atribuită efectelor metodei și nu efectelor constructive.

Spre deosebire de celelalte rezultate din meta-analizele anterioare, performanțele academice sunt rareori evaluate cu scări de evaluare (fie auto-evaluări sau evaluate de către observatori), ci mai degrabă sunt o construcție obiectivă formată din lucrări de curs, rezultate de examinare și participare (în cazul claselor de curs ) sau performanță obiectivă la evaluările standardizate (în cazul rezultatelor testelor standardizate). Deși nici notele de curs, nici scorurile la teste standardizate nu sunt problematice ca măsuri valide ale performanței academice, problemele lor sunt diferite calitativ față de măsurile pe scara de evaluare a criteriilor critice.


Moderatori ai Relației Inteligență Emoțională - Performanță Academică


Dacă o parte din superioritatea predictivă a baremurile de evaluare IE de abilitate s-ar datora biasurilor din cazul celorlate metode (mai degrabă decât diferențelor de fond), atunci IE de abilitate ar arăta o predicție mai puternică a unor criterii obiective, cum ar fi notele de curs, în comparație cu IE de auto-evaluare sau IE mixtă.


Propunem astfel o ipoteză direcțională conform căreia IE de abilitate va prezenta o predicție mai puternică a performanței în comparație cu EI auto-evaluată sau mixtă

4 afișare

OPENING HOURS

MONDAY - FRIDAY

07:00 AM - 08:30 PM

ADDRESS

SUBSCRIBE:​​

iasi

 Nicolae Iorga 37

Subscribe for Updates

0751707742

© 2019 by terapiionline.ro