• Terapie Online

SIMTIM CEEA CE GANDIM- Despre educatia rational-emotiva si comportamentala

SIMTIM CEEA CE GANDIM- Despre educatia rational-emotiva si comportamentala

Educatia rational-emotiva si comportamentala este desprinsa din terapia rational emotiva si comportamentala (REBT), care a fost initiata de ALBERT ELLIS, in 1955. Terapia rational emotiva si comportamentala,urmareste ca oamenii sa ajunga la fericire in mod eficient, intr-o maniera necompulsiva, motivati, determinati sa traiasca intr-o lume sociala. SIMTIM CEEA CE GANDIM- Despre educatia rational-emotiva si comportamentala.

Concepte

Clientii afla in terapie modul in care ei se impiedica pe ei insisi in urmarirea scopului dorit si modul cum pot depasi obstacolele intampinate, ajungand astfel la fericire. – Termenii utilizati: „rational”: ceea ce ajuta persoanele sa atinga scopurile sau este flexibil, logic, care se potriveste cu realitatea „irational”: ceea ce impiedica persoanele sa atinga scopurile, este rigid, fara legatura cu realitatea. „imperfectiune umana”: oamenii sunt considerate din natura imperfecte, pot face greseli si se pot recunoaste invinse in urmarirea scopurilor lor de viata.

  Emotiile negative (grija, tristetea, remuscarile, dezamagirea, regretul, furia sanatoasa, gelozia sanatoasa si invidia sanatoasa) sunt sanatoase deoarece incurajeaza oamenii sa-si schimbe modul de a gandi si sa se adapteze fata de acele obstacole care nu pot fi schimbate.

Unele convingeri rationale sustin comportamente functionale, cum ar fi confruntarea cu obstacolele vietii, actionarea prin autocontrol si folosirea in cantitati mici a alcoolului.

Sanatatea psihica este data de: sanatatea egoului, toleranta la discomfort.

a) Sanatatea egoului: forma cea mai comuna este autoaprecierea neconditionata, care apare atunci cand persoana are preferinte dar nu absolutiste. Chiar si evaluarea globala pozitiva este conditionata de efectuarea de lucruri bune, de iubire, de aprobarea primita de la altii. Persoana se accepta pe ea, recunoaste faptul ca este o fiinta umana cu imperfectiuni,aflate in continua dezvoltare, prea complexa pentru a fi estimata intr-un singur mod.

b) Toleranta la discomfort: este caracteristica prin care oamenii infrunta conditiile adverse ale vietii si se adapteaza la acestea, la inceput cu dificultate, iar apoi obtinand un rezultat bun pe termen lung. In educatie se urmareste formarea deprinderilor de a propune scopuri semnificative pe termen lung, tolerand privarea de scopuri atractive pe termen scurt.

PRINCIPIILE terapiei rational emotiva si comportamentala- SIMTIM CEEA CE GANDIM- Despre educatia rational-emotiva si comportamentala

Emotiile si comportamentele umane sunt rezultatul modului in care persoanele gandesc cu privire la sine, altii si lume. REBT urmareste formarea gandirii logice.

Deoarece nu suntem sclavii tendintei de a gandi irational, oamenii se pot schimba, mai ales daca internalizeaza trei principii fundamentale:

1. Evenimentele activatoare trecute sau prezente nu pot cauza emotii disfunctionale sau comportamente dezadaptative. Sistemul de convingeri despre aceste evenimente activatoare determina emotiile disfunctionale si comportamente dezaptative.

2. Indiferent de modul cum au fost generate problemele emotionale si comportamentale in trecut, in prezent persoana isi creaza dificultati deoarece continua sa aiba aceleasi credinte irationale.

3. Oamenii, inevitabil pot avea probleme, care pot genera usor ganduri, emotii, comportamente dezadaptative. Cu toate astea, pe termen lung aceste probleme pot fi depasite cu un efort substantial si sustinut pentru a interveni asupra credintelor irationale si a consecintelor acestora.

SIMTIM CEEA CE GANDIM!

1. Cognitia este cel mai important determinant al emotiei umane; nu evenimentele sau celelalte persoane ne induc emotiile si comportamentele aferente;

2. Gandirea disfunctionala este determinantul major al distresului emotional. 3. Cel mai bun mod de a depasi distresul este de a schimba modul de gandire.

4. Accentul este pus pe prezent – inlaturam distresul prezent schimband modul prezent de a gandi cu toate ca el putea sa existe in trecut.

5. Exista doua categorii majore de cognitii: rationale si irationale.

6. Schimbarea cognitiilor irationale nu se produce in mod necesar usor.

#educatie

© 2023 by terapiionline.ro
 

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • w-tumblr

CONNECT​ WITH US:​​

  • w-flickr
  • w-rss
  • w-vimeo
  • w-youtube

SUBSCRIBE:​​

iasi

OPENING HOURS

MONDAY - FRIDAY

07:00 AM - 08:30 PM

ADDRESS

TEL

Subscribe for Updates

0751707742