SERVICII

ACTIVITATI SOCIALE 
1

LEADERSHIP TRAINING

​LIFE

COACHing 

"Daca gândirea corupe limbajul, şi limbajul poate corupe gândirea"- George Orwell

 

Comunicăm cu ajutorul cuvintelor, apelând la ştergere, deformare şi generalizare, principii pe care le aplicăm structurii profunde a experienţei noastre, pentru a o aduce la stadiul de structură de suprafaţă exprimată verbal. Meta-modelul este un set de modele lingvistice şi de întrebări care refac legătura dintre procesele de ştergere, deformare şi generalizare, pe de-o parte, şi experienţa care le-a generat, pe de cealaltă. întrebările care ţin de meta-model produc o „inginerie inversă“ asupra limbajului, în sensul că lucrează cu structura de suprafaţă pentru o mai bună observare a structurii profunde din spatele ei.

Meta-modelul a fost primul care s-a dezvoltat în cadrul NLP. John Grinder şi Richard Handler au creat modele după compe-" tenţele lingvistice ale terapeuţilor Virginia Satir şi Fritz Peris. Au combinat acestea cu cercetările lui John Grinder despre gramatica transformaţională şi au publicat rezultatele combinării sub forma meta-modelului în cartea The Structure of Magic. Volume 1 (Science and Behaviour Books, 1975).

Numele de „meta-model“ s-a impus pentru că „meta“- înseamnă „deasupra“ sau „dincolo de“, aşa încât meta-modelul este un model lingvistic despre limbai clarificând limbajului trupului.

Dezvăluind limitele limbajului şi ale gândirii, în special acolo unde deformările limitează gândirea limpede şi acţiunea, meta-modelul îţi lărgeşte harta lumii. Poate nu îţi oferă răspunsul corect sau harta cea mai bună, dar cu siguranţă ţi-o îmbogăţeşte şi ţi-o completează pe cea pe care o ai.

2

CONSILIERE VOCATIONALA

3

WORKSHOP

CONSILIERE

Fiecare elev percepe in modul sau propriu ceea ce se intampla la ora

Fiecare elev este unic si fiecare este implicat mai mult sau mai putin 

Tipuri de comportament si interventii ale profesorului
 

La orele de la clasa, profesorul trebuie sa se adapteze la o multitudine de personalitati. Fiecare elev percepe in modul sau propriu ceea ce se intampla la ora, avand diferite grade de intelegere si reactionand diferit la stimuli, cerinte si activitati. Analizand in detaliu si patrunzand in mintea scolarului, profesorul il va intelege altfel, se va putea adapta mai bine la nevoile sale si poate chiar va reusi, intr-o anumita masura, sa ii influenteze comportamentul si sa il modeleze, astfel incat orele de curs sa nu mai para o corvoada care trebuie indurata cu stoicism zi de zi.

Comportamentele diferite ale elevilor de pe parcursul orelor, ne dovedesc, inca o data, ca fiecare este unic, fiecare are trairile sale mai mult sau mai putin pozitive vizavi de scoala, de colegi si de ceea ce trebuie sa faca atat timp cat sunt la scoala, implicati intr-un proces care le place mai mult sau mai putin, si fiecare trebuie tratat in mod diferit. insa este bine de stiut ca nu intotdeauna lucrurile sunt doar ceea ce par a fi la o prima privire superficiala.

Un prim tip de comportament nepotrivit al elevului in timpul orei este acela prin care el incearca sa obtina atentia nejustificata, discutand foarte mult cu colegii din jur, antrenandu-i in activitati ce nu tin de subiectul orei respective, intrerupand de nenumarate ori fie profesorul (atunci cand ofera explicatii sau cand  este implicat intr-o activitate impreuna cu elevii din clasa), fie colegii (in timp ce acestia scriu, lucreaza sau, pur si simplu, sunt atenti la ceea ce se discuta). 

Reactie adevcata a profesorului

Mesajele nonverbale 

Ce este important de facut?

O reactie pozitiva si un mod de abordare potrivit ar fi acelea in care profesorul il implica pe elev in activitati care il fac sa se simta important, atat in ora, cat si dupa finalizarea ei, impreuna cu ceilalti colegi. Profesorul ii arata elevului ca ii pasa, ca isi indreapta atentia si asupra lui, ca il observa si il implica nu doar atunci cand comportamentul lui devine o piedica in desfasurarea normala a orei de curs. 

Foarte importante sunt mesajele non-verbale ale elevului. 
Convingerea din spatele comportamentului afisat este: 
- „Apartin doar cand ma simt observat”  si 
- „Sunt important doar atunci cand imi acorzi atentie”.


 

a. Este important de stabilit rutine, profesorul sa spuna o data, iar apoi sa actioneze. 

b. Sa aloce si sa planifice timp, sa discute individual cu parintele si sa mentina o legatura constanta cu acesta, sa atinga fara cuvinte si sa stabileasca o relatie bazata pe comunicarea non-verbala cu elevul respectiv. 

© 2023 by terapiionline.ro
 

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • w-tumblr

CONNECT​ WITH US:​​

  • w-flickr
  • w-rss
  • w-vimeo
  • w-youtube

SUBSCRIBE:​​

iasi

OPENING HOURS

MONDAY - FRIDAY

07:00 AM - 08:30 PM

ADDRESS

TEL

Subscribe for Updates

0751707742